segunda-feira, 26 de janeiro de 2015

Zamansız Papatyalar

Por Leda Chaves

Balkonda papatyalar

Yıl sonu gelince okuyucularım için özel bir mesaj yazmak istedim. O zaman balkondaki papatyaları hatırladım.

Bu yıl başlarında buraya geldiler. Onlar eşimden hediyedir. Bu bölgede, her yerde, ilkbaharda doğarlar. Yabanidirler. Bu sebeple papatyalar kökleri ile satılmaktadır. Eşim benim için onları aldı, çünkü papatyaları çok seviyorum.

Kavanozda birkaç gün kaldıktan sonra daha fazla zaman yaşayıp yaşamayacaklarını görmek için onları ekmeye karar verdim. Onları yoğurt kâsesine ektim. İşe yaradı. Kurtuldular. Yazdan önceki aylar boyunca papatyalar bizim yoldaşlarımız oldular. Çok tomucuk ve yeni çiçekler doğurdular. Sevgi ile onlara baktık çünkü hem çiçekleri çok seviyoruz hem onların anlamı bizim için çok özeldirler.

Ancak,yoğun yaz sıcağına,onlar karşı koymadılar ve soldular. Ama kâseyi tuttum. Gün sonunda, onları her zaman sulardım ve zararlıları temizlerdim, ilkbaharda tekrar onları görme umudumu beslerdim.

Yaz bittiğinde, sıcaklık düştü, papatya kâsesi yaşam belirtileri göstermeye başladı. Birçok hassas ince dal ortaya çıkmaya başladı ve sonra, ilk papatya bizi şaşırttı. Onun gelişi bizim hayatımıza neşe getirdi. Her sabah, bizden biri onu sulamaya giderken, çiçeği selamlardık. Ardından daha birçokları ortaya çıktılar. İlkinin yaşam döngüsü sona erdiğinde birçok başkaları vardı.

Papatyalar sonbahar boyunca bizim balkonda ikamet etiller. Yalınlık ve sadelik ile bizi neşeli kıldılar. Geç sonbaharda yağmur başladı, sulama daha az gerekli oldu. Ama, yine de, biz onlara ve diğer bitkilere bakmak için oraya gidiyorduk. Saksılar, doğada olduğu gibi bir topluluk olarak, balkonun bir tarafında birbirine yakın yaşıyorlar. Papatyalar gül ve aslan ağızlarının arasında yaşıyorlar. Onların kâsesi balkon korkuluğunun altındadır. Papatyalar güneş aramak için dışarıya döndüler. Sarkmış şekilde mutlu yaşıyorlar.

Balkonda papatyalar

Bugün, hava o kadar soğuk ki burnun içinde buz var gibi görünüyor. Buna rağmen, onların iyi olup olmadığını görmek için burnumu dışarı çıkarmaya karar verdim. Onların hala orada olduklarını, korkuluk tabanı üstünden eğilip, bugün bulutlar tarafından gizlenen güneşe doğru uzandıklarını yine sevinçle görebiliyordum. 

Balkonda papatyalar

Eşim kış aylarında papatyalar asla görmediğini söyledi. Gül fidanlarından biri de papatya gibi olmaya karar verdi ve bize yeni bir gül goncası sundu. O da balkondadır ve, bu bulutlu günlerde, daha kırmızı görünüyor. Tüm çiçekler, güzel ve sağlıklıdırlar, sevgi dolu ve biz bu güzel yoldaşlara sahip olduğumuz için müteşekkiriz.

 Kırmızı gül
Blog da Margarida zamansız sevinç getiren çiçekler gibi yeni yıl boyunca sizi mutlu eden güzellikler yaşamanızı diler.
 

Mutlu Yıllar!


Teşekkür: Aslan Erdem
                 Ahmet Macit Şahin

Nenhum comentário:

Postar um comentário

Todas as publicações deste blog pertencem à Leda Chaves Erdem.

Neste blog, todos os comentários serão moderados.